Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 


Interview
Tim Langedijk


"Ik probeer te spelen wat ik van binnen hoor. Anders wil ik het eigenlijk niet eens spelen. Je ziet nu vooral bij studenten dat ze als een jonge hond die ladders afgaan, maar dat hoeft natuurlijk niet, want je kunt het ook in een paar noten al zeggen. Dat hele snelle hoor je niet van binnen en kun je ook niet zingen. Ik heb een week van John Abercrombie les gehad. Die zei niet zoveel, maar wat hij wel zei was: 'I only play what I hear man!' Daar ben ik over gaan nadenken en daardoor ben ik ook heel anders spelen."

Donata van de Ven sprak met gitarist Tim Langedijk, volgens haar zeggen 'een aanwinst voor de Nederlandse jazz, een verademing zelfs'. Op 19 februari komt de nieuwe cd van zijn trio uit, 'Up North', met Udo Pannekeet op bas en Hans van Oosterhout op drums.

Lees hier het volledige interview.

Labels:

(Maarten van de Ven, 31.1.17) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.